Integritetsskydd

Du kan skapa en egen profil där du sparar dina resultat för att vid ett senare tillfälle fortsätta med övningarna eller skriva ut ditt diplom.

Registrering

Din e-postadress fungerar som ditt användarnamn. Ditt namn eller din e-postadress används endast för att administrera din profil och beställa ett nytt lösenord.

När du sparat dina resultat eller andra uppgifter i din profil sparas de där i minst tre år. Om du inte använder din profil på tre år har tjänsteleverantören rätt att ta bort profilen och de uppgifter som sparats där.

Vi hanterar dina personuppgifter på ett korrekt och tryggt sätt, i enlighet med Dataskyddsförordningen och Dataskyddslagen. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till en tredje part om inte lagen kräver det.

Kakor

Vi samlar in information om användningen av webbplatsen, trafikmängden och annan statistisk information om webbplatsen. Informationen är av allmän karaktär och kan inte kopplas ihop med individuella användare.

Om du vill kan du förhindra användningen av kakor via webbläsarinställningarna. Vissa tjänster kan dock kräva att du godkänner kakor för att de ska fungera korrekt.

Upphovsrättsskolans användarvillkor
Du kan läsa Upphovsrättsskolans användningsvillkor här.